De werkgever zorgt voor een goede afhandeling van klachten.
Minimum eisen
- De werkgever treft een regeling voor de behandeling van klachten. Deze regeling vermeldt in ieder geval:
- hoe en bij wie klachten kunnen worden ingediend;
- de bereikbaarheidsgegevens van de vertrouwenspersoon (voor ongewenste omgangsvormen en schendingen van persoonlijke integriteit);
- de adresgegevens van de klachtencommissie waarbij de school zich heeft aangesloten;
- de wijze van registratie van klachten;
- de sanctiemogelijkheden.
- De klachtenregeling voldoet voorts aan alle eisen die de Wet op het voortgezet onderwijs aan een klachtenregeling stelt (klachtenregeling artikel 24b).
- In de schoolgids is een paragraaf gewijd aan de wijze van klachtbehandeling.
Wensen
- Een goede klachtenprocedure is kort, duidelijk en begrijpelijk.
- De klachtenprocedure is voor iedereen toegankelijk middels de website van de school, voor zowel ouders, leerlingen als werknemers van de school.